Reklamation
Got Your Bak™ Lifetime Guarantee
CamelBak är dedikerat till att utveckla tekniska produkter som överträffar konsumenternas förväntningar på kvalitet och hållbarhet. Got Your Bak™ Lifetime Guarantee täcker alla dryckesbehållare, ryggsäckar, flaskor och tillbehör och gäller för tillverkningsfel i material och utförande under hela produktens livstid.
Vi reparerar eller ersätter alla produkter som omfattas av garantin, enligt beskrivningen nedan. Got Your Bak™ Lifetime Guarantee täcker inte skador orsakade av normalt slitage, stulna eller förlorade produkter, felaktigt underhåll eller bristande skötsel. Produkten måste vara köpt från en auktoriserad CamelBak-återförsäljare, och vi kan kräva att den returneras till oss för utvärdering.
Är min produkt täckt av garantin?
Got Your Bak™ Lifetime Guarantee gäller endast för tillverkningsfel och täcker inte skador som uppstår till följd av naturligt slitage. Även om vi använder material av högsta kvalitet, kommer rörliga delar att slitas över tid och textilier kan naturligt försvagas och blekna vid exponering för väder och vind.
Om du vill reklamera en produkt som har köpts hos en av våra återförsäljare måste du kontakta butiken där varan köptes. Om återförsäljaren inte längre finns kvar kan du kontakta oss direkt på samma sätt som vid köp genom vår webbshop. För produkter köpta via vår webbshop, följ instruktionerna nedan.
Här anmäler du din reklamation:
Alla reklamationer från privatkunder (B2C) ska anmälas via vår returportal. Formuläret guidar dig enkelt genom processen, och obligatoriska fält är markerade med (*). Du kan endast registrera ett ärende åt gången, och om du har flera reklamationer måste dessa registreras separat.
Är du företagskund (B2B) och vill registrera en reklamation som mottagits via butik? Då ska ärendet anmälas via Ultimate Nordics reklamationsformulär på följande sida: https://www.ultimatenordic.com/reklamasjon